Wymiana sworznia krótkiego w ORI wahaczu BMW

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
Roki
Weteran
Posty: 1279
Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
Rok produkcji: 2002
Państwo: Polska
Województwo: mazowieckie
Miasto: Radom
VIN: PA70818
Lokalizacja: Radom

#1

Post autor: Roki »

Siema.
Stereotyp złamany w ori wahaczach można wymienić krótkie sworznie wahaczy.
Zaczynamy:
Wkładamy sobie wahacz w imadło sworzniem do dołu i mamy taki widok:
Obrazek
Bierzemy szlifierkę z cienką tarczą(do cięcia i ścinamy dekielek)
Obrazek
Wychodzi nam takie coś:
Obrazek
Bierzemy znów szlifierkę i zakładamy tarczę do szlifowania(ta grubsza) i szlifujemy rant aż zobaczymy coś takiego:
Obrazek
Jak widać zaczyna nam się odznaczać tuleja ori sworznia.Więc teraz wyjmujemy wahacz i wkładamy go tak:
Podkładamy coś większego niż sworzeń(ja użyłem starej tulei wahacza z wybitym środkiem) i skręcamy imadło aż wyciśnie nam tulejkę
Obrazek
Obrazek
Wychodzi nam takie coś:
Obrazek
Jak widać została nam cała tulejka zewnętrza sworznia oryginalnego:
Obrazek
Bierzemy teraz coś cieniutkiego ale twardego i wbijamy tak:
Obrazek
Obrazek
Stukamy aż wyleci nam reszta starego sworznia i wychodzi nam takie coś:
Obrazek
czyścimy sobie pilniczkiem jak nam jakieś zadry powychodziły,i bierzemy nowe sworznie,przykładamy(NAJWAŻNIEJSZE MA BYĆ RÓWNO).
Najpierw delikatnie sobie je wciskamy w taki sposób żeby równo załapało:
Obrazek
Z jednej strony dużą nasadką żeby sworzeń nam w nią wchodził a z drugiej mniejszą tak żeby wciskała sworzeń w taki sposób żeby było po rancie nowego sworznia(nie na środku)Nasadka chyba 32-36nie pamiętam.I wciskamy do końca uważając żeby wchodziło równo od czasu do czasu delikatnie stukając młotkiem w wahacz,żeby się podrównało.
No i mamy wciśnięte nowe sworznie :
Obrazek
Na koniec zakładamy szczotkę drucianą na wiertarkę i czyścimy cały wachacz(ot tak żeby ładnie wyglądał)możemy go sobie podmalować na srebrno,czarno itp jak kto chce chociaż to zbędne bo i tak z miesiąc i będą porysowane i brudne...
Mi wyszło coś takiego:
Obrazek
P.S.Dzięki dla Piekara za materiały szkoleniowe:) :pijemy:
Czas pracy ok 1h na wachacz(1raz drugi ok 30-40min)koszt sworznie 110zł/2szt meyle HD i ja dokupiłem wahacze żeby nie uziemiać auta.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”