Wymiana sworznia krótkiego w ORI wahaczu BMW
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Weteran
- Posty: 1279
- Rejestracja: 21 wrz 10, 13:59
- BMW: ByłoE46 m47 M54,M57,n42 jest m54b30
- Rok produkcji: 2002
- Państwo: Polska
- Województwo: mazowieckie
- Miasto: Radom
- VIN: PA70818
- Lokalizacja: Radom
Siema.
Stereotyp złamany w ori wahaczach można wymienić krótkie sworznie wahaczy.
Zaczynamy:
Wkładamy sobie wahacz w imadło sworzniem do dołu i mamy taki widok:
Bierzemy szlifierkę z cienką tarczą(do cięcia i ścinamy dekielek)
Wychodzi nam takie coś:
Bierzemy znów szlifierkę i zakładamy tarczę do szlifowania(ta grubsza) i szlifujemy rant aż zobaczymy coś takiego:
Jak widać zaczyna nam się odznaczać tuleja ori sworznia.Więc teraz wyjmujemy wahacz i wkładamy go tak:
Podkładamy coś większego niż sworzeń(ja użyłem starej tulei wahacza z wybitym środkiem) i skręcamy imadło aż wyciśnie nam tulejkę
Wychodzi nam takie coś:
Jak widać została nam cała tulejka zewnętrza sworznia oryginalnego:
Bierzemy teraz coś cieniutkiego ale twardego i wbijamy tak:
Stukamy aż wyleci nam reszta starego sworznia i wychodzi nam takie coś:
czyścimy sobie pilniczkiem jak nam jakieś zadry powychodziły,i bierzemy nowe sworznie,przykładamy(NAJWAŻNIEJSZE MA BYĆ RÓWNO).
Najpierw delikatnie sobie je wciskamy w taki sposób żeby równo załapało:
Z jednej strony dużą nasadką żeby sworzeń nam w nią wchodził a z drugiej mniejszą tak żeby wciskała sworzeń w taki sposób żeby było po rancie nowego sworznia(nie na środku)Nasadka chyba 32-36nie pamiętam.I wciskamy do końca uważając żeby wchodziło równo od czasu do czasu delikatnie stukając młotkiem w wahacz,żeby się podrównało.
No i mamy wciśnięte nowe sworznie :
Na koniec zakładamy szczotkę drucianą na wiertarkę i czyścimy cały wachacz(ot tak żeby ładnie wyglądał)możemy go sobie podmalować na srebrno,czarno itp jak kto chce chociaż to zbędne bo i tak z miesiąc i będą porysowane i brudne...
Mi wyszło coś takiego:
P.S.Dzięki dla Piekara za materiały szkoleniowe:)
Czas pracy ok 1h na wachacz(1raz drugi ok 30-40min)koszt sworznie 110zł/2szt meyle HD i ja dokupiłem wahacze żeby nie uziemiać auta.
Stereotyp złamany w ori wahaczach można wymienić krótkie sworznie wahaczy.
Zaczynamy:
Wkładamy sobie wahacz w imadło sworzniem do dołu i mamy taki widok:
Bierzemy szlifierkę z cienką tarczą(do cięcia i ścinamy dekielek)
Wychodzi nam takie coś:
Bierzemy znów szlifierkę i zakładamy tarczę do szlifowania(ta grubsza) i szlifujemy rant aż zobaczymy coś takiego:
Jak widać zaczyna nam się odznaczać tuleja ori sworznia.Więc teraz wyjmujemy wahacz i wkładamy go tak:
Podkładamy coś większego niż sworzeń(ja użyłem starej tulei wahacza z wybitym środkiem) i skręcamy imadło aż wyciśnie nam tulejkę
Wychodzi nam takie coś:
Jak widać została nam cała tulejka zewnętrza sworznia oryginalnego:
Bierzemy teraz coś cieniutkiego ale twardego i wbijamy tak:
Stukamy aż wyleci nam reszta starego sworznia i wychodzi nam takie coś:
czyścimy sobie pilniczkiem jak nam jakieś zadry powychodziły,i bierzemy nowe sworznie,przykładamy(NAJWAŻNIEJSZE MA BYĆ RÓWNO).
Najpierw delikatnie sobie je wciskamy w taki sposób żeby równo załapało:
Z jednej strony dużą nasadką żeby sworzeń nam w nią wchodził a z drugiej mniejszą tak żeby wciskała sworzeń w taki sposób żeby było po rancie nowego sworznia(nie na środku)Nasadka chyba 32-36nie pamiętam.I wciskamy do końca uważając żeby wchodziło równo od czasu do czasu delikatnie stukając młotkiem w wahacz,żeby się podrównało.
No i mamy wciśnięte nowe sworznie :
Na koniec zakładamy szczotkę drucianą na wiertarkę i czyścimy cały wachacz(ot tak żeby ładnie wyglądał)możemy go sobie podmalować na srebrno,czarno itp jak kto chce chociaż to zbędne bo i tak z miesiąc i będą porysowane i brudne...
Mi wyszło coś takiego:
P.S.Dzięki dla Piekara za materiały szkoleniowe:)
Czas pracy ok 1h na wachacz(1raz drugi ok 30-40min)koszt sworznie 110zł/2szt meyle HD i ja dokupiłem wahacze żeby nie uziemiać auta.
Sprawdź moje aukcje
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
https://allegro.pl/uzytkownik/roki863
Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj...Wsiądź odpal fure w gaz napier...aj
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 6 Odpowiedzi
- 3877 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: lazy420
-
- 1 Odpowiedzi
- 1955 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: apogeumz
-
- 44 Odpowiedzi
- 77436 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Jan5
-
- 11 Odpowiedzi
- 12150 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: kosteg
-
- 5 Odpowiedzi
- 4674 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Maateusz
-
- 4 Odpowiedzi
- 9927 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: FireWallx33
-
- 14 Odpowiedzi
- 5288 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: HQ-Automotive
-
- 6 Odpowiedzi
- 13765 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 3 Odpowiedzi
- 1849 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Spectron
-
- 6 Odpowiedzi
- 2999 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adi3d