Licznik - naprawa włącznika kasowania przebiegu dziennego

Miejsce na wszelkie gotowe rozwiązania, opisy, instrukcje wymiany, obsługi, konserwacji z dokumentacją zdjęciową itp.
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
mwojtak
Bywalec forum
Posty: 14
Rejestracja: 1 kwie 11, 10:55
BMW: 316i - E46
Rok produkcji: 2001
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Wrocław

#1

Post autor: mwojtak »

Czas potrzebny na wykonanie całości:
Około 2-3h, jak na pierwszy raz uważam, że to dość przyzwoity czas, teraz myślę że całą operacja zajęłaby mi około 1h.

Dobra rada:
Nic na siłę, z wszystkim bardzo delikatnie, ostrożnie i bez pośpiechu.

Trudność:
W skali od 1 do 10 dałbym 4 ( tylko dlatego że przy składaniu trzeba się wykazać precyzją i delikatnością, żeby niczego dodatkowo nie uszkodzić)

Potrzebne narzędzia:
TORX 10 - do odkręcenia obudowy licznika
TORX 20 - do odkręcenia licznika i wyjęcia go z samochodu
zapalniczka - do podgrzania patyczka do uszu w celu uformowania odpowiedniego kształtu, opcjonalnie patyczek po lizaku.
patyczek do uszu lub patyczek po lizaku - potrzebny jako materiał do zastąpienia uszkodzonego elementu
klucz płaski 10 - do odpięcia akumulatora
kombinerki - z czystego lenistwa zamiast iść po nożyczki, patyczki ciąłem tym co miałem po ręką :oops:

Obrazek

Proces:
1. Zaczynamy oczywiście od odłączenia akumulatora - bardzo ważne !!!
2. Odciągamy kierownicę maksymalnie w dół i do siebie, dzięki temu będziemy mieli łatwiejszy dostęp do zegarów i łatwiej będzie je wyciagnąć.
3. Za pomocą TORX20 odkręcamy 2 śrubki przytrzymujące licznik na swoim miejscu
4. Delikatnie wyciągamy zegary i odpinamy dwa przyłącza.

5. Odkręcamy 4 śrubki TORX 10
Obrazek

6. Widok po ściągnięciu obudowy tylnej, czerwonymi strzałkami zaznaczone przyciski które będziemy naprawiać
Obrazek

7. Ściągamy gumowe nakładki na przyciski (delikatnie, ale stanowczo - dość ciężko schodzą) w celu demontażu przedniej szybki od liczników.
Zdjęcie przedstawia jeden przycisk już zdemontowany.
Obrazek

8. Widok "gołego" licznika po demontażu przedniej i tylnej obudowy oraz po wyjęciu uszkodzonych elementów
Obrazek

9. Winowajca wszystkiego - ułamany kawałek plastikowego popychacza sprawia, że nasz przycisk nie działa
Obrazek

10. Odcinamy kawałek patyczka do uszu długości około 3-8mm (to zależy w którym miejscu masz ułamany ten popychacz). Ja odpowiednią długość
dobierałem metodą prób i błędów. Podgrzewamy zapalniczką, formujemy literkę L i dłuższy koniec naszej "eLki"
nasuwamy w miejsce ułamania, tak jak to widać na załączonym zdjęciu. Najlepiej żeby nasuwany patyczek był gorący " plastyczny" wtedy łatwiej
całą operacja przebiega, a po ochłodzeniu, twardnieje i nie potrzebujemy ani kropli kleju. Może nie wygląda to jakoś powalająco i mogłem się
bardziej postarać z formowaniem tego patyczka, ale dla mnie ważne że spełnia swoją funkcję.
Obrazek

11. Widok już naprawionego elementu i dobrze dopasowanego
Obrazek

12. Po naprawieniu uszkodzonego elementu przechodzimy do składania tego razem do przysłowiowej kupy :) Naprawione popychacze zostawiamy
w "gniazdach" tak jak na poprzednim rysunku, zwracając uwagę aby je odpowiednio ustawić (rysunek poniżej - widok od tyłu licznika). Pomoże nam to w
dalszym składaniu, zwłaszcza tylnej obudowy.
Obrazek

13. Gdy popychacze są na swoich miejscach, nakładamy przednią część licznika (szybka), następnie gumowe nakładki na przyciski i tylna część,
zwracając uwagę, aby końce popychaczy trafiły idealnie w odpowiednie otwory w tylnej części obudowy
Obrazek

14. Całość skręcamy, podpinamy przewody i podpinamy akumulator.

15. Pozostaje tylko klikać i cieszyć się że działa :Yahoo!:

Starałem się najprościej jak możliwe opisać cały proces, gdyby jednak coś jeszcze było nie jasne to zapraszam na priva - odpowiem na wszelkie pytania, lub bezpośrednio do Wrocka, wtedy osobiście pomogę naprawić. Pozdrawiam


PS. Już wkrótce kolejne relacje z moich napraw.
aaddriaannn
Bywalec forum
Posty: 451
Rejestracja: 7 kwie 10, 23:12
BMW: e46 330cd
Rok produkcji: 2004
Państwo: Polska
Województwo: śląskie
Miasto: Rybnik

#2

Post autor: aaddriaannn »

Bardzo fajny i przejrzysty opis ze zdjęciami :beer: :beer:

Czekamy na więcej poradników jak co naprawić w naszych e46 :) :good:
mwojtak pisze:1. Zaczynamy oczywiście od odłączenia akumulatora - bardzo ważne !!!
Przy wyjmowaniu czy tez wkładaniu licznika nie trzeba odłączać akumulatora ? wystarczy nie wkładać kluczyka do stacyjki ? nic się nie stanie
Masz problem z kluczykiem BMW ? a może chciałbyś dorobić nowy kluczyk ? Chętnie pomogę

INPA | NCS | PA SOFT | ISTA | EWS
Aytograf
Bywalec forum
Posty: 323
Rejestracja: 1 maja 11, 16:42
BMW: 320 diesel
Rok produkcji: 1999
Państwo: polska
Województwo: małopolskie
Miasto: podhale

#4

Post autor: Aytograf »

Brawo piekne zdjecia i opisy!!!!!!!!
romanikxxl
Bywalec forum
Posty: 3626
Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
BMW: E91 325d
Rok produkcji: 2008
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Lubin
VIN: a546854
Lokalizacja: Lubin

#5

Post autor: romanikxxl »

Społeczność forum powinna być z Ciebie dumna.Good job :good:
Romanikxxl
Awatar użytkownika
Kamcio
Bywalec forum
Posty: 541
Rejestracja: 16 maja 11, 8:36
BMW: E61 520d+ & E90 320d
Rok produkcji: 2006
Państwo: Polska
Województwo: dolnośląskie
Miasto: Rudna Lubin Wrocław
Lokalizacja: Rudna Lubin Wrocław

#6

Post autor: Kamcio »

Ładnie opisane, sam robiłem u siebie, ale nie było czasu zrobić fotostory :)
Zablokowany
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Odsłony
    Ostatnia aktywność

Wróć do „Zrób to sam”