Licznik - naprawa włącznika kasowania przebiegu dziennego
Regulamin forum
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
W tym dziale wolno umieszczać jedynie GOTOWE ROZWIĄZANIA, czyli poradniki ZRÓB TO SAM. Jeśli wiesz jak coś zrobić a dodatkowo masz do tego opisu zdjęcia, podziel się z innymi :) Jeśli nie wiesz jak coś zrobić i chcesz pytać, TO NIE W TYM DZIALE!
-
- Bywalec forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 1 kwie 11, 10:55
- BMW: 316i - E46
- Rok produkcji: 2001
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Wrocław
Czas potrzebny na wykonanie całości:
Około 2-3h, jak na pierwszy raz uważam, że to dość przyzwoity czas, teraz myślę że całą operacja zajęłaby mi około 1h.
Dobra rada:
Nic na siłę, z wszystkim bardzo delikatnie, ostrożnie i bez pośpiechu.
Trudność:
W skali od 1 do 10 dałbym 4 ( tylko dlatego że przy składaniu trzeba się wykazać precyzją i delikatnością, żeby niczego dodatkowo nie uszkodzić)
Potrzebne narzędzia:
TORX 10 - do odkręcenia obudowy licznika
TORX 20 - do odkręcenia licznika i wyjęcia go z samochodu
zapalniczka - do podgrzania patyczka do uszu w celu uformowania odpowiedniego kształtu, opcjonalnie patyczek po lizaku.
patyczek do uszu lub patyczek po lizaku - potrzebny jako materiał do zastąpienia uszkodzonego elementu
klucz płaski 10 - do odpięcia akumulatora
kombinerki - z czystego lenistwa zamiast iść po nożyczki, patyczki ciąłem tym co miałem po ręką
Proces:
1. Zaczynamy oczywiście od odłączenia akumulatora - bardzo ważne !!!
2. Odciągamy kierownicę maksymalnie w dół i do siebie, dzięki temu będziemy mieli łatwiejszy dostęp do zegarów i łatwiej będzie je wyciagnąć.
3. Za pomocą TORX20 odkręcamy 2 śrubki przytrzymujące licznik na swoim miejscu
4. Delikatnie wyciągamy zegary i odpinamy dwa przyłącza.
5. Odkręcamy 4 śrubki TORX 10
6. Widok po ściągnięciu obudowy tylnej, czerwonymi strzałkami zaznaczone przyciski które będziemy naprawiać
7. Ściągamy gumowe nakładki na przyciski (delikatnie, ale stanowczo - dość ciężko schodzą) w celu demontażu przedniej szybki od liczników.
Zdjęcie przedstawia jeden przycisk już zdemontowany.
8. Widok "gołego" licznika po demontażu przedniej i tylnej obudowy oraz po wyjęciu uszkodzonych elementów
9. Winowajca wszystkiego - ułamany kawałek plastikowego popychacza sprawia, że nasz przycisk nie działa
10. Odcinamy kawałek patyczka do uszu długości około 3-8mm (to zależy w którym miejscu masz ułamany ten popychacz). Ja odpowiednią długość
dobierałem metodą prób i błędów. Podgrzewamy zapalniczką, formujemy literkę L i dłuższy koniec naszej "eLki"
nasuwamy w miejsce ułamania, tak jak to widać na załączonym zdjęciu. Najlepiej żeby nasuwany patyczek był gorący " plastyczny" wtedy łatwiej
całą operacja przebiega, a po ochłodzeniu, twardnieje i nie potrzebujemy ani kropli kleju. Może nie wygląda to jakoś powalająco i mogłem się
bardziej postarać z formowaniem tego patyczka, ale dla mnie ważne że spełnia swoją funkcję.
11. Widok już naprawionego elementu i dobrze dopasowanego
12. Po naprawieniu uszkodzonego elementu przechodzimy do składania tego razem do przysłowiowej kupy Naprawione popychacze zostawiamy
w "gniazdach" tak jak na poprzednim rysunku, zwracając uwagę aby je odpowiednio ustawić (rysunek poniżej - widok od tyłu licznika). Pomoże nam to w
dalszym składaniu, zwłaszcza tylnej obudowy.
13. Gdy popychacze są na swoich miejscach, nakładamy przednią część licznika (szybka), następnie gumowe nakładki na przyciski i tylna część,
zwracając uwagę, aby końce popychaczy trafiły idealnie w odpowiednie otwory w tylnej części obudowy
14. Całość skręcamy, podpinamy przewody i podpinamy akumulator.
15. Pozostaje tylko klikać i cieszyć się że działa
Starałem się najprościej jak możliwe opisać cały proces, gdyby jednak coś jeszcze było nie jasne to zapraszam na priva - odpowiem na wszelkie pytania, lub bezpośrednio do Wrocka, wtedy osobiście pomogę naprawić. Pozdrawiam
PS. Już wkrótce kolejne relacje z moich napraw.
Około 2-3h, jak na pierwszy raz uważam, że to dość przyzwoity czas, teraz myślę że całą operacja zajęłaby mi około 1h.
Dobra rada:
Nic na siłę, z wszystkim bardzo delikatnie, ostrożnie i bez pośpiechu.
Trudność:
W skali od 1 do 10 dałbym 4 ( tylko dlatego że przy składaniu trzeba się wykazać precyzją i delikatnością, żeby niczego dodatkowo nie uszkodzić)
Potrzebne narzędzia:
TORX 10 - do odkręcenia obudowy licznika
TORX 20 - do odkręcenia licznika i wyjęcia go z samochodu
zapalniczka - do podgrzania patyczka do uszu w celu uformowania odpowiedniego kształtu, opcjonalnie patyczek po lizaku.
patyczek do uszu lub patyczek po lizaku - potrzebny jako materiał do zastąpienia uszkodzonego elementu
klucz płaski 10 - do odpięcia akumulatora
kombinerki - z czystego lenistwa zamiast iść po nożyczki, patyczki ciąłem tym co miałem po ręką
Proces:
1. Zaczynamy oczywiście od odłączenia akumulatora - bardzo ważne !!!
2. Odciągamy kierownicę maksymalnie w dół i do siebie, dzięki temu będziemy mieli łatwiejszy dostęp do zegarów i łatwiej będzie je wyciagnąć.
3. Za pomocą TORX20 odkręcamy 2 śrubki przytrzymujące licznik na swoim miejscu
4. Delikatnie wyciągamy zegary i odpinamy dwa przyłącza.
5. Odkręcamy 4 śrubki TORX 10
6. Widok po ściągnięciu obudowy tylnej, czerwonymi strzałkami zaznaczone przyciski które będziemy naprawiać
7. Ściągamy gumowe nakładki na przyciski (delikatnie, ale stanowczo - dość ciężko schodzą) w celu demontażu przedniej szybki od liczników.
Zdjęcie przedstawia jeden przycisk już zdemontowany.
8. Widok "gołego" licznika po demontażu przedniej i tylnej obudowy oraz po wyjęciu uszkodzonych elementów
9. Winowajca wszystkiego - ułamany kawałek plastikowego popychacza sprawia, że nasz przycisk nie działa
10. Odcinamy kawałek patyczka do uszu długości około 3-8mm (to zależy w którym miejscu masz ułamany ten popychacz). Ja odpowiednią długość
dobierałem metodą prób i błędów. Podgrzewamy zapalniczką, formujemy literkę L i dłuższy koniec naszej "eLki"
nasuwamy w miejsce ułamania, tak jak to widać na załączonym zdjęciu. Najlepiej żeby nasuwany patyczek był gorący " plastyczny" wtedy łatwiej
całą operacja przebiega, a po ochłodzeniu, twardnieje i nie potrzebujemy ani kropli kleju. Może nie wygląda to jakoś powalająco i mogłem się
bardziej postarać z formowaniem tego patyczka, ale dla mnie ważne że spełnia swoją funkcję.
11. Widok już naprawionego elementu i dobrze dopasowanego
12. Po naprawieniu uszkodzonego elementu przechodzimy do składania tego razem do przysłowiowej kupy Naprawione popychacze zostawiamy
w "gniazdach" tak jak na poprzednim rysunku, zwracając uwagę aby je odpowiednio ustawić (rysunek poniżej - widok od tyłu licznika). Pomoże nam to w
dalszym składaniu, zwłaszcza tylnej obudowy.
13. Gdy popychacze są na swoich miejscach, nakładamy przednią część licznika (szybka), następnie gumowe nakładki na przyciski i tylna część,
zwracając uwagę, aby końce popychaczy trafiły idealnie w odpowiednie otwory w tylnej części obudowy
14. Całość skręcamy, podpinamy przewody i podpinamy akumulator.
15. Pozostaje tylko klikać i cieszyć się że działa
Starałem się najprościej jak możliwe opisać cały proces, gdyby jednak coś jeszcze było nie jasne to zapraszam na priva - odpowiem na wszelkie pytania, lub bezpośrednio do Wrocka, wtedy osobiście pomogę naprawić. Pozdrawiam
PS. Już wkrótce kolejne relacje z moich napraw.
-
- Bywalec forum
- Posty: 451
- Rejestracja: 7 kwie 10, 23:12
- BMW: e46 330cd
- Rok produkcji: 2004
- Państwo: Polska
- Województwo: śląskie
- Miasto: Rybnik
Bardzo fajny i przejrzysty opis ze zdjęciami
Czekamy na więcej poradników jak co naprawić w naszych e46
Czekamy na więcej poradników jak co naprawić w naszych e46
Przy wyjmowaniu czy tez wkładaniu licznika nie trzeba odłączać akumulatora ? wystarczy nie wkładać kluczyka do stacyjki ? nic się nie staniemwojtak pisze:1. Zaczynamy oczywiście od odłączenia akumulatora - bardzo ważne !!!
Masz problem z kluczykiem BMW ? a może chciałbyś dorobić nowy kluczyk ? Chętnie pomogę
INPA | NCS | PA SOFT | ISTA | EWS
INPA | NCS | PA SOFT | ISTA | EWS
-
- Bywalec forum
- Posty: 3626
- Rejestracja: 17 paź 09, 13:10
- BMW: E91 325d
- Rok produkcji: 2008
- Państwo: Polska
- Województwo: dolnośląskie
- Miasto: Lubin
- VIN: a546854
- Lokalizacja: Lubin
Społeczność forum powinna być z Ciebie dumna.Good job
Romanikxxl
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Odsłony
- Ostatnia aktywność
-
- 8 Odpowiedzi
- 2273 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 9 Odpowiedzi
- 4121 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Flaczek
-
- 6 Odpowiedzi
- 1873 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: zibi_j1
-
- 1 Odpowiedzi
- 1126 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: scghost
-
- 11 Odpowiedzi
- 2917 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 14 Odpowiedzi
- 3996 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: W_A_S_I_U
-
- 23 Odpowiedzi
- 16221 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: GUMMISS
-
- 1 Odpowiedzi
- 1070 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: maniek21112
-
- 4 Odpowiedzi
- 9021 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: adams666
-
- 0 Odpowiedzi
- 1160 Odsłony
-
Ostatnia aktywność autor: Darek10